Tag: tips

Kecantikan
ketuachef

KULIT MUKA TEGANG LICIN

Haaa, CikDyg bukan setakat bagi tip memasak saja, tip jaga muka pon ada jugak tawww..haha CikDyg nak share dengan hampa cara nak bagi kulit muka

Read More »
Tips Dapur
ketuachef

TIPS PENJAGAAN LESUNG BATU

Anda mak-mak team mana, Team Lesung Batu atau Team Blender? Biasanya ramai yang lebih memilih lesung batu untuk menumbuk bahan masakan, lebih sedap dan juicy.

Read More »
Tips Dapur
ketuachef

BEZA HALIA DAN LENGKUAS

Sama, tapi tak serupa. Bagi yang dah biasa di dapur, mesti tak susah nak bezakan kedua bahan ni. Tapi bagi yang baru nak belajar masak,

Read More »
Tips & Petua
ketuachef

TIPS BUANG ANGIN DALAM BADAN

CikDyg nak share kat hampa ni, untuk geng spesies CikDyg jenis banyak angin dalam badan… angin pulak takmau keluaq, perut rasa kembung. Nak berlahak (sendawa)

Read More »
Kecantikan
ketuachef

SUMBER MAKANAN UNTUK KECANTIKAN

Pernah dengar tak pepatah mat salleh “You are what you eat”? Makanan banyak memberi pengaruh besar pada manusia dari segi fizikal luaran, kesihatan, dan juga

Read More »
Tips Dapur
ketuachef

TIPS PILIH IKAN SEGAR

Tips ni mungkin nampak remeh bagi sesetengah orang, tapi sebenarnya sangat penting bagi yang baru berjinak-jinak nak ke pasar. Dalam banyak-banyak pilihan ikan yang ada,

Read More »
Tips Dapur
ketuachef

6 PUNCA KEK TAK JADI

Ada masalah buat kek selalu tak jadi? Kek jadi kering, lembap, keras, berderai, dan sebagainya. Mesti ada sebab kenapa kek jadi macam tu. Jom CikDyg

Read More »

CIK DAYANG

Nak belajar memasak dengan cara yang mudah, senang dan sedap?

Teruskan FOLLOW EasyBakeLab. Hampa yang ZERO dalam memasak akan jadi HERO dalam memasak.

Artikel Terkini