Tips Dapur

Tips Dapur

PERBEZAAN DAIRY & NON DAIRY WHIPPING CREAM

Whipping cream merupakan salah satu bahan yang sering digunakan ketika buat kek. Whipping cream ada dua jenis, dairy dan non dairy. Apakah perbezaannya? Jom CikDyg …

Baca Lanjut →
Tips Dapur

TIPS CREAM CHEESE TAHAN LAMA

Biasa kalau buat kek topping cream cheese, bila terlebih bancuh.. hampa buat apa? Jangan buang tau. Meh CikDyg tunjukkan kat hampa macam mana cara nak …

Baca Lanjut →
Tips Dapur

BERSIHKAN “KAIN BURUK” TANPA PELUNTUR

Setiap dapur wajib ada kain pengelap, betui dak? Ala yg kita dok panggil kain buruk tu. Kain takdak la buruk mana, tapi bila dok guna …

Baca Lanjut →
Tips Dapur

TIPS TAUGEH KEKAL SEGAR

Taugeh merupakan antara sayur yang paling mudah dan ringkas penyediaannya. Harga pun murah. Tapi sayangnya kalau taugeh ni disimpan lama akan cepat layu dan lebam. …

Baca Lanjut →
Tips Dapur

TIPS RENDANG SEDAP & TAHAN LAMA

Rendang ni salah satu hidangan “wajib” di pagi raya. Rendang ayam, rendang daging, rendang kerang… dan macam-macam lagi lah kan. Jom CikDyg nak share sikit …

Baca Lanjut →

CIK DAYANG

Nak belajar memasak dengan cara yang mudah, senang dan sedap?

Teruskan FOLLOW EasyBakeLab. Hampa yang ZERO dalam memasak akan jadi HERO dalam memasak.

Artikel Terkini