Tag: Tips Dapur

Tips Dapur
ketuachef

TIPS TAUGEH KEKAL SEGAR

Taugeh merupakan antara sayur yang paling mudah dan ringkas penyediaannya. Harga pun murah. Tapi sayangnya kalau taugeh ni disimpan lama akan cepat layu dan lebam.

Read More »
Tips Dapur
ketuachef

TIPS RENDANG SEDAP & TAHAN LAMA

Rendang ni salah satu hidangan “wajib” di pagi raya. Rendang ayam, rendang daging, rendang kerang… dan macam-macam lagi lah kan. Jom CikDyg nak share sikit

Read More »
Tips Dapur
ketuachef

CARA SIMPAN DAGING & AYAM

Hampa biasa simpan daging dengan ayam lagu mana? Sapa kat sini geng macam CikDyg, beli banyak siap-siap lepas tu simpan dalam plastik lagu ni…? Siap

Read More »
Tips Dapur
ketuachef

BEZA HALIA DAN LENGKUAS

Sama, tapi tak serupa. Bagi yang dah biasa di dapur, mesti tak susah nak bezakan kedua bahan ni. Tapi bagi yang baru nak belajar masak,

Read More »
Tips Dapur
ketuachef

TIPS CILI BOH TAHAN 3 BULAN

Jom CikDyg nak share tipsnak bagi cabai tahan lama & tak berkulat pun. Mula-mula hampa blend cabai saja, tak perlu tambah apa-apa. Tumis cabai tu

Read More »
Tips Dapur
ketuachef

6 PUNCA KEK TAK JADI

Ada masalah buat kek selalu tak jadi? Kek jadi kering, lembap, keras, berderai, dan sebagainya. Mesti ada sebab kenapa kek jadi macam tu. Jom CikDyg

Read More »
Tips Dapur
ketuachef

TIPS BAKING UNTUK BEGINNER

Bagi yang baru pertama kali nak cuba buat kek dan biskut, jom CikDyg kongsikan dengan anda tips berguna yang boleh buat anda jadi pro! 1.

Read More »
Tips Dapur
ketuachef

Tips Pilih Tembikai Manis

Syioknya bila dapat makan buah tembikai yang rasanya segar, manis, dan juicy. Tapi biasanya ramai yang tersalah beli. Susah jugak kan nak pilih tembikai yang

Read More »

CIK DAYANG

Nak belajar memasak dengan cara yang mudah, senang dan sedap?

Teruskan FOLLOW EasyBakeLab. Hampa yang ZERO dalam memasak akan jadi HERO dalam memasak.

Artikel Terkini